Jak mít příjemný a poutavý obsah na webu?
Webové stránky – ať už firemní, osobní či eshop, mají být naplněny vhodným textem. Takovým, který tématicky odpovídá danému webu, službě a produktům. A protože je diametrální rozdíl mezi tím, jak se tvoří tištěný obsah a texty na internetu, mám pro vás pár tipů jak na to.
Další inspiraci pro vaše weby – úpravu, tipy a návody hledejte na blogu zde.
Několik jednoduchých pravidel, která váš obsah zefektivní
- vytvořte si poutavý obsah celého webu korespondující s tématem webu (dokáži vám vytvořit)
- obsah proložte klíčovými slovy (vím jak na ně) tak, aby to bylo přirozené, příjemné a logické
- používejte jednoduché fráze a nepříliš dlouhá souvětí
- slova ve větách prolinkujte odkazy na jednotlivé stránky i externí weby (vím jak na to) a sociální sítě
- slova nepodtrhávejte, jsou pak zaměňována s odkazy
- vyjadřujte se tak, aby textu porozuměli všichni
- text srovnejte do krátkých odstavců maximálně o délce pěti řádků
- mezi odstavce používejte odrážky, těmi zjednodušíte čtení i obsahovou stránku textu
- zatraktivněte text vložením grafických prvků, změn velikosti, barvy a formátu písma, fotografií a obrázků (lidé na internetu vyhledávají raději kratší texty a členěný obsah, proložený barevnými částmi)
- oslovujte čtenáře a pište jen v přítomném čase, je to pojítko mezi vámi a návštěvníkem vašeho webu
- zveřejňujte pouze text bez gramatických chyb a špatné interpunkce (zreviduji a opravím vám texty), vypovídá to o vás hodně
- nutností je dnes propojení webu se sociálními sítěmi (mohu pomoci jak s propojením na Facebook, Google +, Instagram, tak se se správným nastavením)
- nechte si poradit a udělat základní analýzu SEO a optimalizaci webu (třeba u mě :-)), a vylaďte si web ještě více
Základní pojmy tvorby webového obsahu
Interpunkce, gramatika, stylistika – velmi podstatné artikly webových stránek – osobních, firemních, i internetových obchodů. Jejich zvládnutí a správnost jasně ukazují nejen na profesionalitu majitele online stránek, ale i ovládání jazyka a precizní prezentaci služeb a produktů navenek a směrem k potencionálním klientům a zákazníkům (nejen) na internetu.
Interpunkce – jsou to grafické znaky (čárky, háčky, tečky), jež jak v psaném, tak v mluveném slově ukazují na vhodnou a správnou strukturu i spojní textu. V psaném je vidíme, v mluveném slyšíme (odmlky u čárky, klesání hlasem u tečky).
Gramatika – tzv. mluvnice, v sobě pojímá pravidla, kterými se řídí stavba vět, větných členů a slov.
Stylistika – říká se jí nauka o slohu, jeho podstatě, typech a druzích slohů, jeho stavbě a rozložení slov ve větách. Je de facto umem nakládání se slovy ve větách, a způsob jak zpracováváme obsah a téma, o němž píšeme.
Náhled do světa online marketingu
1.Internetový marketing – Internetový marketing, také online marketing, či marketing na internetu. Obor je definován nejrůznějšími způsoby. Někdy je za internetový marketing označován i elektronický marketing. Ale to není správné označení. E-marketing totiž obsahuje všechen elektronický marketing – internetový marketing, mobilní marketing, online TV.
2.E-business – Dalším hodně skloňovaným pojmem je e-businesss. To je obchodní aktivita, která probíhá prostřednictvím informačních technologií a zahrnuje digitální online komunikaci, online výzkum, a online marketing.
3.Online reklama – Poslední položkou je pojem online reklama, což je de facto internetová reklama. Pojímá v sobě veškerou reklamu, která se šíří internetem a jakýmikoliv elektronickými médii. Patří sem rovněž mobilní reklama, reklama vztažená k určitému místu a internetová reklama.
Využití internetu v marketingu
SEO – tzv. optimalizace pro vyhledávače, je souborem technik, které usilují o získání návštěvnosti webu skrze neplacené výsledky vyhledávání. Webové stránky jsou vytvářeny a optimalizovány tak, aby je vyhledávače na dotazy vyhledávajících umisťovaly co nejvýše.
PPC – to je placené kliknutí z anglického pay-per-click. Ve vyhledávačích se zobrazuje jako sponzorovaný textový odkaz o cca 3 řádcích v obsahové síti ve formě textové, bannerové či videoreklamy. PPC program Seznamu se jmenuje Sklik a PPC Googlu zase AdWords. PPC je světový termín zažitý pro celé inzertní programy.
Kontextová reklama – tu nabízejí PPC systémy na bázi spolupráce s majiteli webů, když mohou odkazy zobrazit i mimo samotné vyhledávače. Inzerent (třeba vy) může využít různé typy cílení – např. na tematické kategorie, zájmy uživatele, cílení na konkrétní servery anebo dle předchozí akce uživatele, tzv. remarketing.
Reklamní display a bannery jsou nejznámější formou internetové reklamy. Bannery mohou mít různé formáty a rozměry. Nejlépe se hodí na inzerci výhodných nabídek a zaujetí uživatele vizuálním obsahem. Bannery dnes často najdeme umístěné i na malých webech.
E-mailing je internetovou obdobou direct mailu. Seznamy e-mailových adres jsou často na prodej a existují firmy, které se specializují na rozesílání hromadných mailů. Nejčastěji se setkáváme s obchodními sděleními ve formě newsletteru a s nevyžádanými e-maily ve formě spamu.
Social media/Sociální sítě – jako jsou Facebook, Twitter, Google+, umožňují komunikovat s širokým spektrem osob, fanoušky a do jisté míry sledovat jejich chování. Facebook například neustále rozvíjí statistické informace, které provozovatelům FB stránek nabízí.
MediaPavla – více, než jen slova!